duminică, 15 august 2010

Tort de iaurt cu fructe de padure

Ingredients:
1 kg iaurt gras
400 ml frisca lichida
6 oua
200 g zahar
1 esenta de vanilie
2 plicuri de gelatina
200 g piscoturi
500 fructe de padure congelate
1 cutie compot de fructe exotice
50 g alune de padure (pentru decor)

Instructions:
Se bate frisca lichida.


Se amesteca frisca impreuna cu iaurtul, zaharul si galbenusurile.


Se bat albusurile spuma cu un praf de sare si se incorporeaza in crema de iaurt. Se adauga esenta de vanilie si gelatina topita in 100 ml de apa si se amesteca.


Din cauza faptului ca a iesit foarte multa crema (initial reteta era cu jumatate de cantitati, dar am vrut sa fiu sigura ca iese destula), forma de tort era mult prea mica, asa ca am pus folie de plastic intr-o oala si am inceput sa asez straturile tortului. Mai intai, se pune un strat de crema,


apoi un strat de piscoturi insiropate in sucul de la conserva de fructe,


se pune al doilea strat de crema,


se presara fructele de padure (se pastreaza cateva si pentru decor).


Se asaza restul de piscoturi insiropate in sucul de la fructele de padure congelate,


se presara fructele din compot,


si la urma restul de crema.


Se lasa tortul la frigider minim 4 ore (eu l-am lasat peste noapte).


Se intoarce tortul pe un platou,


si se decoreaza dupa pofta inimii. Eu am pus restul de fructe de padure, alunele de padure tocate si ornamente de ciocolata.


Si sectiunea...


Este un tort delicios si racoros!
Reteta a fost preluata din revista Click Pofta Buna!, din iulie 2010, pag. 12.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu